Unikátní diváci a úspěšnost thumbnailů

 In Social News

YouTube před časem zpřístupnil dvě zásadní metriky, díky nimž můžete poznat své publikum ještě lépe. Když se jako tvůrce odhodláte k jejich pochopení a začnete s nimi aktivně pracovat, můžete zase o něco zvýšit výkon svého YouTube kanálu.

Oslovení diváci

Dlouho očekávaná metrika prozrazuje, kolik jedinečných lidí vidělo váš obsah. Údaj je k dispozici na úrovni jednotlivých videí ale i pro celý kanál. Dozvíte se nejen to, kolik lidí v poměru k počtu odběratelů vás skutečně sleduje, ale především to, nakolik je vaše publikum ochotno sledovat více videí na vašem kanále a opakovaně se na něj vracet. Data jsou k dispozici za posledních 90 dnů.  

Zobrazení a míra prokliku

O něco zapeklitější ale o to zásadnější údaj, který nově naleznete v YouTube Analytics, je počet zobrazení náhledových obrázků (thumbnailů) vašich videí a procentuální podíl prokliků na ně. Jedná se o zcela zásadní údaj, protože prozrazuje, kolik krát YouTube váš obsah nabízí svým uživatelům (zobrazení) a nakolik jste vy úspěšní s jejich zaujetím (míra prokliků).

Na úrovni jednotlivých videí nebo celého kanálu si tak můžete ověřit, jak si vedou různé náhledové obrázky, zjistit, co funguje a co naopak ne. Když k tomu přidáte ještě další ukazatele, jako je například míra udržení publika nebo doba sledování u konikrétního videa, zjistíte, jestli vizuálně poutavý thumbnail funguje skutečně, nebo pouze jako clickbait a v dlouhodobém pohledu vám spíše škodí.

Recommended Posts