Zbavte se claimů! – Tubrroviny #2

 In Social News

Máme za sebou týden, kdy sociální platformy jako YouTube, Facebook, Instagram a spol představují zásadní novinky. 

Letos je však úroda poněkud slabší. Loni před festivalem VidCon Instagram spustil IG TV, Facebook oznámil tržiště pro nákup influencerů a YouTube otevřel nové možnosti vydělávání peněz. Tento rok se ale žádné revoluce konat nebudou. 

YouTube oznámil pár nových možností, jak si vydělat na těch trzích, kde je dostupný Membership a SuperChat. Placené členství lze nyní rozdělit do několika cenových úrovní, které se budou lišit množstvím exkluzivního obsahu. 

SuperChat dostal SuperStickers – animované nálepky, které fanouška v chatu zviditelní. 

Podobně je na tom Facebook, který  o videotvůrce zatím marně bojuje. Nálepky sice nenabízí, ale za to jsou hvězdičky – tedy forma odměny pro živé streamy. I zde existuje Fan Subscription (obdoba YT Membership) a tvůrci dostali i nový nástroj v podobě placených skupin a více možností jak nastavit reklamní breaky. 

Podtrženo, sečteno, tento způsob léta zdá se nám poněkud nevýznamný. 

Ale možná přeci jedna podstatná věc. YouTube udělal několik změn v manuálních claimech – tedy v tom, když někdo ručně znárokuje vaše video. Nově musí ke svému claimu doplnit informaci o tom, v jakých čase jste se měli dopustit porušení autorkého práva. 

Na straně tvůrce potom otevřel v YT Studiu tři možnosti, jak na manuální claim reagovat:

  1. Vypnout v nárokované části videa zvuk (pokud je problém v použitém zvuku).
  2. Nahradit zvuk některým z free-to-use zvuků z hudební knihovny YouTube
  3. Úplně nárokovanou část vystřihnout.

Po použití jedné z těchto tří možností bude nárok automaticky uvolněn.