TikTok flexí a přidává se do velké hry sociálních sítí – Tubrroviny #3
Youtubeři ze staré školy nás asi budou proklínat, ale dnes se budeme věnovat TikToku. Někteří uživatelé této platformy totiž mohou na profilových stránkách tiktokerů nově vidět počty přehrání jednotlivých videí. A to je zásadní změna!
Je to velký krok směrem k transparentnosti TikToku. Doteď byly jedinou veřejnou statistikou, která vypovídala o úspěchu tvůrce srdíčka. Nebylo tak moc zřejmé, jak úspěšní jsou jednotliví tvůrci, jak se vyvíjí jejich sledovanost v čase, ani jaký mají poměr mezi shlédnutími a interakcemi, kterému se říká engagement rate.
Na druhou stranu ale bude pár velkých českých jmen asi dost naštvaných. Ukazuje se totiž, že i se stovkami tisíc fanoušků se málokdy dostanou přes 100 000 views. To není nutně špatně, ale pár tvůrců asi bude mít asi staženou… z toho.
Z pohledu platformy jde ale o dobře načasovaný krok. S rostoucím počtem uživatelů a zhlédnutí si může TikTok dovolit chlubit se svým výkonem. A nejenom, že může, on dokonce musí.
Proč? Aby získal na vážnosti v očích inzerentů, kteří se, podobně jako dinosauři z youtuebrské staré školy, dívají na TikTok skrz prsty. Pokud chce, aby inzerenti věřili tvůrcům screenshoty ze statistik (které budou brzy dostupné), musí ukázat relevantní metriku i veřejně.
A co vy? Už jste sebrali odvahu uspět na platformě, kde platí tak trochu jiná pravidla, a kterou řídí tak trochu jiný algoritmus?